نقش نمد در فرایند پرداخت کاری چیست؟

نمد پرداخت کاری در کنار چسب نمد، پودر سنباده، گیلانس و همینطور دستگاه های مورد نیاز قابل استفاده می باشد.

نمد به عنوان زمینه کار در نظر گرفته می شود و چسب بر روی آن قرار می گیرد، سپس پودر سنباده زنی مخصوص هر کسب و کار یا فعالیتی، روی چسب قرار داده می شود. بعد از اتمام این مراحل، مصرف کننده می تواند نسبت به آغاز عمل پولیش و پرداخت اقدام نماید. لازم به ذکر است که این روش جایگزینی بی نظیری برای استفاده از سنباده نواری است و علاوه بر سهولت در کارایی، هزینه های پایینتری را هم برای کسب و کارها به ارمغان می آورد.

کاربرد نمد برای پرداخت کاری؟

بیشتر کاربری نمد در پرداختکاری وسایل و محصولات فلزی است، این یعنی اغلب کالاهای استیل، آهنی، آلومینیومی، مس، برنج و نقره پس از پرداختکاری به وسیله نمد، به بازار عرضه می شوند و در اختیار مشتریان قرار می گیرند. با این تفاسیر می توان دریافت که کاربرد نمد به چه مقدار گسترده و حائز اهمیت است. بسیاری از کالاهای فلزی که روزانه با آنها سروکار داریم، از جنس آلومینیوم، برنج، استیل و یا مس هستند، از اصلی ترین آنها می توان به لوستر، وسایل روشنایی، چراغ ها و تیرهای برق، قاشق و چنگال، وسایل آشپزی، دستگیره های درب، بدنه درب ها و… نظر داشت.

نمد پرداخت کاری از سری ملزومات پرداخت و سنباده زنی سطوح است، بطوری که نبود آن می تواند سرعت و کیفیت کار پرداخت را تحت تاثیر منفی خود قرار دهد. البته نمد پرداختکاری به خودی خود برای سنباده زنی کافی نیست، بلکه یکی از اصلی ترین تجهیزات یا مواد اولیه ای است که در کنار دیگر مواد، امر سنباده زنی را ممکن می سازد.

کاربرد های پرداخت کاری با نمد؟

  • بسیاری از کالاهای فلزی امروزی می بایست عاری از خاصیت رسانایی الکتریکی باشند، نمد این کار را انجام می دهد و مقاومت فلزات به رسانایی را به مقدار زیادی افزایش می دهد
  • با بالا بردن مقاومت محصولات در برابر عوامل آسیب رسان فیزیکی و شیمیایی، طول عمر آنها را افزایش داده و از زنگ ضدگی و پوسیدگی جلوگیری می کند
  • مقاومت در برابر سایش و تغییر شکل در گذر زمان را نیز افزایش می دهد
  • موجب ایجاد ظاهری جذابتر و زیباتر می شود که مسئله ای مهم در رابطه با افزایش فروش کالاهای زینتی است
  • لایه ای نازک را بر روی سطح محصول ایجاد می کند که مقاوم در برابر خوردگی است
  • موجب ایجاد سطحی براق و شفاف می شود.

رنگ پودرهای سنباده چیست؟

این دسته از رنگ ها دارای سطحی زبر مشابه سنباده هستند و استفاده از آنها برای رنگ آمیزی، موجب می شود ناهمواری ها و مشکلات موجود بر روی سطح مورد نظر از بین رود. رنگ های پودری در پی فعالیت های آزمایشگاهی و صنعتی تولید می شوند و ساختاری شیمیایی دارند؛ اصلی ترین مواد اولیه ساخت آنها، مواد معدنی ساینده، برخی از رزین ها و مشتقات پتروشیمیایی است.

در اصل رنگ های پودری هم امر رنگ آمیزی و هم سنباده زنی را انجام می دهند و موجب کاهش هزینه های تولید می شوند، به همین خاطر است که افراد زیادی مایل به تهیه و مصرف آنها هستند. نکته بسیار برجسته رنگ های پودری سنباده این است که می توان میزان زبری آنها را کنترل نمود. هرچه ضخامت سطح ایجاد شده بیشتر باشد، میزان زبری آن نیز بیشتر است، بدین ترتیب کنترل زبری به ساده ترین شیوه ممکن انجام خواهد شد.

پخت رنگ باید به شکل کامل انجام پذیرد، زیرا رنگ پودری دارای ساختاری متخلخل است و عدم پخت کامل آن، شرایط را برای ورود آلودگی ها و گردوغبار آماده می کند.

نحوه استفاده از رنگ پودرهای سنباده؟

برای بکارگیری رنگ ها باید دیگر مواد اولیه ای را نیز در اختیار داشته باشید. داشتن گیلانس های درجه یک، نمد پرداختکاری، چسب نمد ضروری محسوب می شود، زیرا مستقیما در جریان استفاده از پودر نقش دارند. البته راهکار دیگری نیز وجود دارد، آن هم بدین ترتیب است که رنگ ها را با مایعات مشخصی (بر اساس نوع رنگ متغیر است) ترکیب کرده و با استفاده از یک پمپ باد، عمل رنگ آمیزی را انجام دهید. در این صورت پاشش شدید رنگ به سطوح، همزمان هم عمل سنباده زنی و هم رنگ آمیزی را انجام می دهد.

ممکن است در جریان استفاده از این کالاها، به مشاوره و راهنمایی نیاز داشته باشید، به همین منظور بخش پشتیبانی تهران پولیش در ساعات مختلف شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما خواهد بود. البته در صورتی که نسبت به خرید از این مرکز اقدام نمایید، پیش از تهیه کالا تمامی توضیحات و مشورت ها ارائه خواهد شد و با نحوه کاربری صحیح هریک از محصولات نیز آشنایی خوبی پیدا خواهید کرد.

خرید رنگ پودری سنباده از تهران پولیش علاوه بر خدمات بیان شده، امکان صرفه جویی در هزینه ها را نیز برایتان مقدور خواهد ساخت، زیرا هیچ واسطه ای در جریان این خرید و فروش وجود ندارد و کالاها قیمت هایی به مراتب کمتر از کالاهای موجود در سطح بازار دارند. در صورت خرید عمده و فله ای می توانید این سودمندی را به حداکثر برسانید و هزینه های کمتری را متقبل شوید.

روش‌ های پولیش کاری چیست؟

پولیش کاری از گذشته تا به امروز یکی از کاربردی ترین روش ها برای ساخت قطعات بوده و است که در گذشته از روش های سنتی برای این کار استفاده میشود اما امروزه به کمک دستگاه های دقیق و حرفه ای کار پولیش زدن بسیار ساده تر شده و میتوان به کمک دستگاه ها و ابزار های کاربردی قطعات ظریف و پیچیده را با دقت پبیشتری پرداخت کرد.

سنگزنی، هونینگ، و لمینگ از جمله روش های پرداخت کاری قدیمی هستند که به دلیل محدودیت هایی که داشتند امروزه منسوخ شده اند و در صنایع و کارگاه ها به کار گرفته نمیشوند، در روش های سنتی از ابزار های سخت و جامد برای پرداخت کاری قطعات استفاده میشد .

امروزه روش های جدید و ساده تر و با دقت بالا تر برای پرداخت کاری لوازم مورد استفاده قرار میگیرد که از جمله آنها میتوان به روش نانو پرداخت کاری و پرداخت کاری با استفاده از میدان مغناطیسی اشاره نمود.

پرداخت کاری انواع فلزات؟

صنایع فلزی بیش از هر صنعت دیگری به پرداخت کاری احتیاج دارند و در این میان نوع فلز اهمیتی ندارد و روش پرداخت کردن و پولیش زدن تمامی فلزات اعم از استیل، آهن، مس، آلومینیوم، برنج و نقره یکسان بوده و به این صورت است که به کمک یک سمباده ضایعات و زبری سطح قطعه برداشته میشود و درجه زبری سنباده ها با هم دیگر متفاوت است و باید بر اساس مشخصات و جنس قطعه انتخاب شود.

بعد از ازبین بردن ضایعات قطعه با توجه به نوع فلز و همچنین کاربردی که دارد آن را برش خواهیم داد و در نهایت قطعه برش داده شده را با استفاده از گیلانس و یا نمد پرداختکاری صاف کرده و صیقل میدهیم.

لوازم مورد نیاز برای پرداخت کاری؟

برای پرداخت کاری و پولیش کاری نیازمند ابزار و لوازمی هستندکه داشتن آنها لازم و ضروریست ، در واقع بدون استفاده از این ابزار انجام عملیات پرداخت کاری غیر ممکن است، در زیر لیستی از ابزار و لوازم مورد نیاز برای پولیش کاری را آورده ایم:

  • نمد پرداخت کاری
  • واکس پرداخت کاری
  • گیلانس
  • چسب نمد
  • اسکاج پرداخت کاری

واکس پرداخت کاری در سه رنگ و مدل مختلف در بازار موجود است که هرکدام برای قطعات مختلف مورد استفاده قرار میگیرد، واکس ها از مهمترین مواد برای پرداخت کاری قطعات و به ویژه قطعات فلزی هستند، واکس قرمز و مشکی که برای نمد‌کاری از آن استفاده می‌شود، واکس قوطی جهت زیرکار برنج ، واکس سنگ و چوب مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین واکس سبز که برای روی کار مناسب می باشد.

گیلانس مهمترین ابزار برای پولیشکاری انواع فلزات اعم از استیل، آهن و برنج است که انواع مختلف آن ممکن است نخی، ارتشی، پشمی و کنفی و یا تلفیقی از همه موارد باشد در زیر لیستی از پرفروش ترین گیلانس ها به همراه کاربردشان آورده شده است:

گیلانس کنفی: برای براق کردن و جلا دادن مناسب است.

گیلانس هزارلا آبی: بسیارخشن است و برای خط بری استیل مناسب است.

گیلانس هزارلا زرد: خشن و برای  پرداخت‌کاری فلزات با سختی متوسط مناسب است.

گیلانس هزارلا سفید: بسیارنرم و برای پولیش نهایی مناسب است.

گیلانس هزارلا قرمز: با درجه سختی متوسط برای پرداخت فزات نرم مورد استفاده قرار میگیرد.

چسب نمد برای ساخت نمد سنباده ای که یکی از کاربردی ترین لوازم جهت پولیش کاری است.

مشخصات دستگاه سنباده زنی و پرداخت استیل

این دستگاه ها دارای مدل های بسیار متنوعی هستند و هر یک از آنها نیز ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند، برای مثال برخی میزان استفاده انرژی کمتری دارند و نمونه های دیگر از نظر ابعاد، کارایی ها و ظرافت دارای برتری هستند. با این وجود در ادامه به بررسی برخی از خصوصیاتی می پردازیم که می بایست هنگام خرید مشتری به آنها توجه داشته باشد و انتخاب خود را پس از برسی این موارد صورت دهد.

دیسک چرخان بخشی از دستگاه های سنباده زنی است که مواد اولیه و تجهیزاتی همچون گیلانس و چسب ها روی آنها قرار داده شده و مصرف می شوند؛ در برخی از نمونه ها این دیسک ابعاد و وزن کوچکی دارد، دلیل آن نیز این چنین است که دستگاه های مدنظر برای ظریف کاری و پولیش زدن قطعات کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. نمونه های دیگری از محصولات نیز وجود دارند که دارای دیسک بزرگتر و قدتمندتری هستند، طبیعتا از آنها برای کاربردهای پرفشار استفاده می شود.

دستگاه سنباده زنی تسمه ای

این وسیله دارای نقاله ای گردان است که بر روی آن سنباده های نواری جای گرفته می شوند؛ سنباده زن تسمه ای مدلی رومیزی است و کاربرد ساده ای دارد و هیچ محدودیتی را برای مصرف کننده به وجود نمی آورد. سنباده زن تسمه ای دارای دومیز کار است که هرکدام برای محصولات خاصی ایده آل تر هستند. انرژی مورد نیاز موتور دستگاه توسط برق تامین می شود و امکان استفاده باطری در آن وجود ندارد. از دیگر ویژگی های برز دستگاه می توان به کم سروصدا بودن موتور و همینطور زاویه پذیر بودن میز کار اشاره داشت.

دستگاه سنباده زن راحت

در این محصولات، منظور از راحت این است که مصرف کننده می تواند دستگاه را به سادگی و با دست خود به سمت های دلخواه و زاویه های موردنظر هدایت کند؛ همانطور در تصویر این دستگاه می بینید، محلی برای قرار گیری کف دست بر روی آن تعبیه شده است که به مصرف کننده اجازه می دهد به سادگی آن را کنترل کند.

نکاتی برای خرید دستگاه سنباده زنی

حین خرید دستگاه ها، به خدمات جانبی ارائه شده نیز توجه بسیار زیادی داشته باشید، چرا که بطور کلی دستگاه های فنی هر از چندگاهی نیاز به بررسی، تعمیر و یا تعویض قطعه دارند و این موضوع نباید برای شما ایجاد دردسر و یا هزینه های اضافی کند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که خرید خود را از مراکز و نمایندگی هایی انجام دهید که کالاهای باکیفیت را با حداقل قیمت بازار در اختیار شما قرار دهند.

فروشگاه ابزار پولیش عرضه کننده انواع مواد اولیه پرداختکاری است و نمونه های مختلف سنباده، پودرهای سنباده، چسب ها، گیلانس، نمد پرداختکاری و… را در اختیار خریدار قرار می دهد، اما این مجموعه تنها عرضه مواد اولیه را کافی ندانسته و نسبت به تامین دستگاه های مورد نیاز مشتریان نیز اقدام نموده است. خریداران می توانند علاوه بر تامین عمده و بی واسطه مواد اولیه کسب و کارهای خود، تجهیزات موردنیازشان را نیز از ابزرا پولیش دریافت نمایند.